Φωτεινο Ονειρεμα: Συνδέονται μεταξύ τους όσοι ονειρεύονται;
Φωτεινο Ονειρεμα: Συνδέονται μεταξύ τους όσοι ονειρεύονται; Είναι το Φωτεινο Ονειρεμα η «πύλη» μέσα απο την οποία εμφανίζονται και αποκαλύπτονται οι παράλληλες πραγματικότητες;
Μπορεί ο άνθρωπος να συνδεθεί μέσα από τα όνειρα με τον ασυνείδητο και συνειδητό Νου κάποιου άλλου ανθρώπου μεταφέροντας μηνύματα και εικόνες μέσα από αυτά; Ας δούμε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Talbot «Holographic Universe» που ρίχνει λίγο φως σε αυτές τις παράδοξες αλλά άκρως ενδιαφέρουσες θεωρίες..
Μέσα στα όνειρά μας μπορούμε να επικοινωνούμε μεταξύ μας με τρόπους που δεν είμαστε σε θέση να εξηγήσουμε ως αυτή τη στιγμή. Σε κάποιο τυπικό ονειρικό πείραμα ένας εθελοντής που ισχυριζόταν πως δεν κατείχε καμία ψυχική δύναμη τοποθετήθηκε σε ένα δωμάτιο του εργαστηρίου με σκοπό να κοιμηθεί την ίδια ώρα που ένας άλλος άνθρωπος σε ένα κοντινό δωμάτιο επικεντρωνόταν σε κάποιο συγκεκριμένο ζωγραφικό πίνακα και προσπαθούσε να «μεταδώσει» την εικόνα αυτή στο όνειρο του εθελοντή που κοιμόταν. Αρκετές από τις απόπειρες δεν έφεραν κάποιο ατράνταχτο αποτέλεσμα.
Όμως άλλες φορές ο εθελοντής ονειρευόταν στοιχεία που περιείχαν επιρροές από τους πίνακες ζωγραφικής. Για παράδειγμα όταν ο πίνακας απεικόνιζε δύο σκύλους που έδειχναν τα δόντια τους και αγριεύαν πάνω από μία στοίβα κόκκαλα, ο εθελοντής ονειρευόταν πως βρισκόταν σε δείπνο όπου δεν υπήρχε αρκετό κρέας και όλοι έριχναν άγριες ματιές προς όλους, διεκδικώντας τις λειψές μερίδες.
Σε ένα άλλο πείραμα η εικόνα ενεργοποίησης ήταν ένας πίνακας ζωγραφισμένος με φωτεινά χρώματα που απεικόνιζε έναν άνδρα να κοιτάει από ένα παράθυρο σε κάποιο Παριζιάνικο Ουρανοξύστη. Ο πίνακας περιείχε επίσης μερικά ασυνήθιστα χαρακτηριστικά, όπως μία γάτα με ανθρώπινο πρόσωπο, μερικές μικρές ανδρικές φιγούρες που πετούσαν στον αέρα και μία καρέκλα καλλυμένη με λουλούδια. Έπειτα από απόπειρες αρκετών ημερών ο εθελοντής ονειρεύτηκε επανηλλειμένα πράγματα που αφορούσαν την Γαλλία όπως την Γαλλική Αρχιτεκτονική, το καπέλο ενός Γάλλου Αστυνόμου, και έναν άνδρα που ονειροπολούσε διαφορετικές «στρώσεις» ενός γαλλικού χωριού. Μερικές από τις εικόνες που εμφανίστηκαν στο όνειρο του εθελοντή συνδέονταν επίσης με τα φωτεινά χρώματα και τα ασυνήθιστα χαρακτηριστικά του πίνακα.
Αν και τα παραπάνω στοιχεία της Ονειρικής έρευνας αποδεικνύουν την υποβόσκουσα κατάσταση μίας «διασυνδεσιμότητας» μεταξύ των ατόμων, φαίνεται πως υπάρχει και ένα βαθύτερο παράδειγμα της Ολογραφικής ολότητας που μπορεί να βρεθεί σε μία άλλη πτυχή της Ονειρικής Διαδικασίας. Πρόκειται για την ικανότητα του ονειρικού εαυτόυ μας να είναι κατά πολύ σοφότερος από τον Συνειδητό και ξύπνιο εαυτό μας. Η Ψυχοαναλυτική Ονειρική πρακτική καταδεικνύει πως μπορεί να υπάρξει άτομο το οποίο είναι παντελώς αδιαφώτιστος όταν ήταν ξύπνιο με ιδιότητες κακής συμπεριφοράς, εγωιστικής και χειραγωγικής, ιδιότητες ενός ατόμου που ήταν διαταραγμένο και χωρίς ευκολία στις διαπροσωπικές του σχέσεις. Όμως ανεξάρτητα από το πόσο πνευματικά τυφλό μπορεί το άτομο να είναι, τα όνειρα απεικονίζουν πως το ίδιο άτομο εισέρχεται μέσω των ονειρικών μεταφορών σε μία κατάσταση ανώτερης Αυτογνωσίας και συνειδητότητας.
Κάτι που ενισχύει την παραπάνω θεωρία είναι πως τέτοιου είδους όνειρα δεν εμφανίζονται μία φορά μονάχα.Κατά την διάρκεια αυτών των πειραμάτων, ο Καθηγητής Ullman που διεξήγαγε την έρευνα διαπίστωσε πως ένας από τους «ασθενείς» που απέτυχε να αναγνωρίσει ή να αποδεχθεί την αλήθεια σχετικά με τον εαυτό του, επανέφερε αυτή την αλήθεια ξανά και ξανά στα όνειρά του, στο παρελθόν αλλά πάντοτε σε μία απόπειρα να δώσει στον εαυτό του μία ευκαιρία να συμβιβαστεί με την αλήθεια αυτή.
Λόγω του ότι η Φύση αναζητά την αρμονική επιβίωση των ειδών, η σημασία της ολότητας αποτυπώνεται στα όνειρα, που είναι ο τρόπος της φύσης να αλληλεπιδράσει με το ανθρώπινο ένστικτο της «αποκοπής» από τον φυσικό κόσμο.
«’Ενα άτομο μπορεί να αποσυνδεθεί από την συνεργασία, την σημασία και την αρμονία που προσδίδει ο φυσικός κόσμος και παρ’όλα αυτά να επιβιώσει, όμως τα έθνη δεν έχουν αυτή την πολυτέλεια. Αν δεν μάθουμε πως να ξεπεράσουμε τους τρόπους με τους οποίους αποσπάσαμε το ανθρώπινο είδος, εθνολογικά, θρησκευτικά, οικονομικά ή οτιδήποτε άλλο, θα συνεχίσουμε να τοποθετούμε τους εαυτούς μας σε μία θέση στην οποία μπορούμε να καταστρέψουμε ολόκληρο το μέλλον», αναφέρει ο Ullman. «Ο Μόνος τρόπος για να πραγματοποιήσουμε κάτι τέτοιο είναι να διαπιστώσουμε τους τρόπους με τους οποίους αποκόψαμε την ύπαρξή μας ως άτομα. Τα Όνειρα αντικατοπτρίζουν την ατομική εμπειρία μας, όμως υπάρχει μία μεγαλύτερη σημειολογία που υποβόσκει και πρέπει να ανακαλυφθεί, για να διασωθεί το ανθρώπινο είδος, για να διατηρηθεί η συνδεσιμότητά του».
Ποιά είναι η πηγή αυτής της ατέρμονης ροής Σοφίας και γνώσης που αποκαλύπτεται στα όνειρά μας; Η εμπλεκόμενη αρχή αντιπροσωπεύει μία αέναη πηγή πληροφοριών, και ίσως αυτό να είναι η μέγιστη πηγή γνώσης. Ίσως τα όνειρα να είναι η γέφυρα μεταξύ των αντιληπτικών και μη φανερών ροών πυ αντιπροσωπεύουν μία «φυσική μεταμόρφωση του ατόμου.
Κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών οι Ψυχολόγοι έχουν αυξήσει το ενδιαφέρον τους σε σχέση με το Φωτεινο Ονειρεμα, έναν τύπο ονείρου κατά την διάρκεια του οποίου ο ονειρευτής παραμένει σε πλήρη συνείδηση και κατανοεί το γεγονός πως ονειρεύεται. Σε συνδυασμό με τον παράγοντα της συνειδητότητας, το Φωτεινο Ονειρεμα είναι μοναδικό με πολλούς τρόπους. Σε αντίθεση με τα συνηθισμένα όνειρα μέσα στα οποία ο ονειρευτής είναι ένας παθητικός παρατηρητής, μέσα στο Φωτεινο Ονειρεμα ο Ονειρευτής είναι ικανός να ελέγξει το όνειρο με διάφορους τρόπους – να μετατρέψει τον εφιάλτη σε μία ευχάριστη εμπειρία, να αλλάξει το σκηνικό του ονείρου και/η να επικαλεστεί συγκεκριμένα άτομα ή καταστάσεις. Το Φωτεινο Ονειρεμα είναι πιό διαυγές και γεμάτο ζωντάνια σε σύγκριση με το συνηθισμένο όνειρο.
Μέσα σε ένα Φωτεινο Ονειρεμα τα μαρμάρινα πατώματα φαίνονται τόσο στέρεα και πραγματικά, τα λουλούδια γεμάτα χρώματα και αρώματα, και το κάθε τί είναι ολοζώντανο και παραδόξως γεμάτο από ενέργεια. Οι ερευνητές που μελετούν το Φωτεινο Ονειρεμα πιστεύουν πως η εμπειρία μπορεί να οδηγήσει σε νέους τρόπους διέγερσης της προσωπικής ανάπτυηης, της αύξησης της αυτοπεποίθησης του ατόμου, της ανάπτυξης της ψυχικής και φυσικής υγείας αλλά και της έυρεσης λύσεων σε κάποιο δημιουργικό πρόβλημα. Στην Ετήσια συγκέντρωση του Association for the Study of Dreams το 1987 που πραγματοποιήθηκε στον Ουάσιγκτον, ο Φυσικός Fred Alan Wolf έδωσε μία ομιλία στην οποία διαβεβαίωσε πως το Ολογραφικό μοντέλο μπορεί να βοηθήσει στην επεξήγηση του ασυνήθιστου φαινομένου. Ο Wolf, που ήταν Φωτεινος Ονειρευτής κατέδειξε πως ένα κομμάτι ολογραφικού φιλμ παράγει στην πραγματικότητα δύο εικόνες, μία νοητή εικόνα που φαίνεται πως βρίσκεται στο παρασκήνιο, και μία πραγματική εικόνα που επικεντρώνεται στο προσκήνιο.
Μία διαφορά μεταξύ των δύο είναι πως τα κύματα του φωτός που συνθέτουν μία εικονική εικόνα φαίνεται πως διαφέρουν από την φυσική πηγή. Κάτι τέτοιο είναι μία ψευδαίσθηση, γιατί η εικονική εικόνα ενός ολογράμματος δεν επεκτείνεται στον χώρο όπως κάνει η εικόνα σε ένα καθρέπτη. Η πραγματική εικόνα ενός Ολογράμματος όμως σχηματίζεται από κύματα φωτός που επικετρώνονται και κάτι τέτοιο δεν είναι ψευδαίσθηση. Η Αληθινή εικόνα επεκτείνεται στον χώρο. Δυστυχώς δεν δίνεται μεγάλη σημασία στην αληθινή εικόνα ως ολόγραμμα καθώς η εικόνα που έρχεται στο προσκήνιο στον κενό αέρα είναι αόρατη και μπορεί να θεαθεί όταν τα σωματίδια της σκόνης περάσουν μέσα της, ή όταν κάποιος φυσήξει λίγο καπνό πάνω της.
Ο Wolf θεωρεί πως όλα τα όνειρα είναι εσωτερικά Ολογράμματα, και πω τα συνηθισμένα όνειρα δεν είναι τόσο ζωντανά καθώς είναι εικονικές απεικονίσεις. Όμως πιστεύει πως το Μυαλό έχει την δυνατότητα να παράγει αληθινές εικόνες και αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν βιώνουμε το Φωτεινο Ονειρεμα. Η ασυνήθιστη ζωντάνια του φωτεινού ονείρου έγκειται στο γεγονός πως τα κύματα συγκλίνουν και δεν αποκλίνουν.
Ο Wolf πιστεύει πως ο Ανθρώπινος νους δημιουργεί την ψευδαίσθηση μίας πραγματικότητας που βρίσκεται εκει έξω. Πιστευεί πως αυτές οι διαδικασίες επιτρέπουν στον ονειρευτή να δημιουργήσει υποκειμενικές πραγματικότητες μέσα στις οποίες τα αντικείμενα είναι τόσο αληθινά όσο τα αντικειμενικά αντικείμενα της φυσικής πραγματικότητας. Στην πραγματικότητα η δυνατότητα του Φωτεινου Ονείρου υποδεικνύει πως ίσως δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στον φυσικό κόσμο και τους κόσμους που πλάθονται μέσα στο Νου. «Όταν ο παρατηρητής και το αντικείμενο που παρατηρείται μπορούν να διαχωριστούν και να αναφέρουν την ταυτότητά τους, κάτι που καταδεκνύει πως βρισκόμαστε σε Φωτεινο Ονειρεμα, τότε αμφισβητείται η υποκειμενικότητα της πραγματικότητας αυτής».
Ο Wolf διατυπώνει πως το Φωτεινο Ονειρεμα (και ίσως όλα τα όνειρα) είναι στην πραγματικότητα επισκέψεις σε κάποια παράλληλα σύμπαντα. Είναι μικρότερα ολογράμματα μέσα στο ευρύτερο και διευρυμένο Κοσμικό Ολόγραμμα. Και σημειώνει πως η δυνατότητα που έχει ο άνθρωπος να βιώνει το Φωτεινο Ονειρεμα θα πρέπει να ονομαστεί «Συνειδητότητα Παράλληλων Συμπάντων» διότι τα παράλληλα Σύμπαντα εγείρονται ως διαφορετικές εικόνες μέσα στο Ολόγραμμα…
Από το Βιβλίο «The Holographic Universe» του Michael Talbot
Αποστόλης Χειρδάρης - mindhack.gr
Μπορεί ο άνθρωπος να συνδεθεί μέσα από τα όνειρα με τον ασυνείδητο και συνειδητό Νου κάποιου άλλου ανθρώπου μεταφέροντας μηνύματα και εικόνες μέσα από αυτά; Ας δούμε ένα απόσπασμα από το βιβλίο του Talbot «Holographic Universe» που ρίχνει λίγο φως σε αυτές τις παράδοξες αλλά άκρως ενδιαφέρουσες θεωρίες..
Φωτεινο Ονειρεμα & Συνειδησιακή Σύνδεση
Μέσα στα όνειρά μας μπορούμε να επικοινωνούμε μεταξύ μας με τρόπους που δεν είμαστε σε θέση να εξηγήσουμε ως αυτή τη στιγμή. Σε κάποιο τυπικό ονειρικό πείραμα ένας εθελοντής που ισχυριζόταν πως δεν κατείχε καμία ψυχική δύναμη τοποθετήθηκε σε ένα δωμάτιο του εργαστηρίου με σκοπό να κοιμηθεί την ίδια ώρα που ένας άλλος άνθρωπος σε ένα κοντινό δωμάτιο επικεντρωνόταν σε κάποιο συγκεκριμένο ζωγραφικό πίνακα και προσπαθούσε να «μεταδώσει» την εικόνα αυτή στο όνειρο του εθελοντή που κοιμόταν. Αρκετές από τις απόπειρες δεν έφεραν κάποιο ατράνταχτο αποτέλεσμα.
Όμως άλλες φορές ο εθελοντής ονειρευόταν στοιχεία που περιείχαν επιρροές από τους πίνακες ζωγραφικής. Για παράδειγμα όταν ο πίνακας απεικόνιζε δύο σκύλους που έδειχναν τα δόντια τους και αγριεύαν πάνω από μία στοίβα κόκκαλα, ο εθελοντής ονειρευόταν πως βρισκόταν σε δείπνο όπου δεν υπήρχε αρκετό κρέας και όλοι έριχναν άγριες ματιές προς όλους, διεκδικώντας τις λειψές μερίδες.
Σε ένα άλλο πείραμα η εικόνα ενεργοποίησης ήταν ένας πίνακας ζωγραφισμένος με φωτεινά χρώματα που απεικόνιζε έναν άνδρα να κοιτάει από ένα παράθυρο σε κάποιο Παριζιάνικο Ουρανοξύστη. Ο πίνακας περιείχε επίσης μερικά ασυνήθιστα χαρακτηριστικά, όπως μία γάτα με ανθρώπινο πρόσωπο, μερικές μικρές ανδρικές φιγούρες που πετούσαν στον αέρα και μία καρέκλα καλλυμένη με λουλούδια. Έπειτα από απόπειρες αρκετών ημερών ο εθελοντής ονειρεύτηκε επανηλλειμένα πράγματα που αφορούσαν την Γαλλία όπως την Γαλλική Αρχιτεκτονική, το καπέλο ενός Γάλλου Αστυνόμου, και έναν άνδρα που ονειροπολούσε διαφορετικές «στρώσεις» ενός γαλλικού χωριού. Μερικές από τις εικόνες που εμφανίστηκαν στο όνειρο του εθελοντή συνδέονταν επίσης με τα φωτεινά χρώματα και τα ασυνήθιστα χαρακτηριστικά του πίνακα.
Αν και τα παραπάνω στοιχεία της Ονειρικής έρευνας αποδεικνύουν την υποβόσκουσα κατάσταση μίας «διασυνδεσιμότητας» μεταξύ των ατόμων, φαίνεται πως υπάρχει και ένα βαθύτερο παράδειγμα της Ολογραφικής ολότητας που μπορεί να βρεθεί σε μία άλλη πτυχή της Ονειρικής Διαδικασίας. Πρόκειται για την ικανότητα του ονειρικού εαυτόυ μας να είναι κατά πολύ σοφότερος από τον Συνειδητό και ξύπνιο εαυτό μας. Η Ψυχοαναλυτική Ονειρική πρακτική καταδεικνύει πως μπορεί να υπάρξει άτομο το οποίο είναι παντελώς αδιαφώτιστος όταν ήταν ξύπνιο με ιδιότητες κακής συμπεριφοράς, εγωιστικής και χειραγωγικής, ιδιότητες ενός ατόμου που ήταν διαταραγμένο και χωρίς ευκολία στις διαπροσωπικές του σχέσεις. Όμως ανεξάρτητα από το πόσο πνευματικά τυφλό μπορεί το άτομο να είναι, τα όνειρα απεικονίζουν πως το ίδιο άτομο εισέρχεται μέσω των ονειρικών μεταφορών σε μία κατάσταση ανώτερης Αυτογνωσίας και συνειδητότητας.
Κάτι που ενισχύει την παραπάνω θεωρία είναι πως τέτοιου είδους όνειρα δεν εμφανίζονται μία φορά μονάχα.Κατά την διάρκεια αυτών των πειραμάτων, ο Καθηγητής Ullman που διεξήγαγε την έρευνα διαπίστωσε πως ένας από τους «ασθενείς» που απέτυχε να αναγνωρίσει ή να αποδεχθεί την αλήθεια σχετικά με τον εαυτό του, επανέφερε αυτή την αλήθεια ξανά και ξανά στα όνειρά του, στο παρελθόν αλλά πάντοτε σε μία απόπειρα να δώσει στον εαυτό του μία ευκαιρία να συμβιβαστεί με την αλήθεια αυτή.
Λόγω του ότι η Φύση αναζητά την αρμονική επιβίωση των ειδών, η σημασία της ολότητας αποτυπώνεται στα όνειρα, που είναι ο τρόπος της φύσης να αλληλεπιδράσει με το ανθρώπινο ένστικτο της «αποκοπής» από τον φυσικό κόσμο.
«’Ενα άτομο μπορεί να αποσυνδεθεί από την συνεργασία, την σημασία και την αρμονία που προσδίδει ο φυσικός κόσμος και παρ’όλα αυτά να επιβιώσει, όμως τα έθνη δεν έχουν αυτή την πολυτέλεια. Αν δεν μάθουμε πως να ξεπεράσουμε τους τρόπους με τους οποίους αποσπάσαμε το ανθρώπινο είδος, εθνολογικά, θρησκευτικά, οικονομικά ή οτιδήποτε άλλο, θα συνεχίσουμε να τοποθετούμε τους εαυτούς μας σε μία θέση στην οποία μπορούμε να καταστρέψουμε ολόκληρο το μέλλον», αναφέρει ο Ullman. «Ο Μόνος τρόπος για να πραγματοποιήσουμε κάτι τέτοιο είναι να διαπιστώσουμε τους τρόπους με τους οποίους αποκόψαμε την ύπαρξή μας ως άτομα. Τα Όνειρα αντικατοπτρίζουν την ατομική εμπειρία μας, όμως υπάρχει μία μεγαλύτερη σημειολογία που υποβόσκει και πρέπει να ανακαλυφθεί, για να διασωθεί το ανθρώπινο είδος, για να διατηρηθεί η συνδεσιμότητά του».
Ποιά είναι η πηγή αυτής της ατέρμονης ροής Σοφίας και γνώσης που αποκαλύπτεται στα όνειρά μας; Η εμπλεκόμενη αρχή αντιπροσωπεύει μία αέναη πηγή πληροφοριών, και ίσως αυτό να είναι η μέγιστη πηγή γνώσης. Ίσως τα όνειρα να είναι η γέφυρα μεταξύ των αντιληπτικών και μη φανερών ροών πυ αντιπροσωπεύουν μία «φυσική μεταμόρφωση του ατόμου.
Φωτεινο Ονειρεμα & Παράλληλα Σύμπαντα
Κατά την διάρκεια των τελευταίων ετών οι Ψυχολόγοι έχουν αυξήσει το ενδιαφέρον τους σε σχέση με το Φωτεινο Ονειρεμα, έναν τύπο ονείρου κατά την διάρκεια του οποίου ο ονειρευτής παραμένει σε πλήρη συνείδηση και κατανοεί το γεγονός πως ονειρεύεται. Σε συνδυασμό με τον παράγοντα της συνειδητότητας, το Φωτεινο Ονειρεμα είναι μοναδικό με πολλούς τρόπους. Σε αντίθεση με τα συνηθισμένα όνειρα μέσα στα οποία ο ονειρευτής είναι ένας παθητικός παρατηρητής, μέσα στο Φωτεινο Ονειρεμα ο Ονειρευτής είναι ικανός να ελέγξει το όνειρο με διάφορους τρόπους – να μετατρέψει τον εφιάλτη σε μία ευχάριστη εμπειρία, να αλλάξει το σκηνικό του ονείρου και/η να επικαλεστεί συγκεκριμένα άτομα ή καταστάσεις. Το Φωτεινο Ονειρεμα είναι πιό διαυγές και γεμάτο ζωντάνια σε σύγκριση με το συνηθισμένο όνειρο.
Μέσα σε ένα Φωτεινο Ονειρεμα τα μαρμάρινα πατώματα φαίνονται τόσο στέρεα και πραγματικά, τα λουλούδια γεμάτα χρώματα και αρώματα, και το κάθε τί είναι ολοζώντανο και παραδόξως γεμάτο από ενέργεια. Οι ερευνητές που μελετούν το Φωτεινο Ονειρεμα πιστεύουν πως η εμπειρία μπορεί να οδηγήσει σε νέους τρόπους διέγερσης της προσωπικής ανάπτυηης, της αύξησης της αυτοπεποίθησης του ατόμου, της ανάπτυξης της ψυχικής και φυσικής υγείας αλλά και της έυρεσης λύσεων σε κάποιο δημιουργικό πρόβλημα. Στην Ετήσια συγκέντρωση του Association for the Study of Dreams το 1987 που πραγματοποιήθηκε στον Ουάσιγκτον, ο Φυσικός Fred Alan Wolf έδωσε μία ομιλία στην οποία διαβεβαίωσε πως το Ολογραφικό μοντέλο μπορεί να βοηθήσει στην επεξήγηση του ασυνήθιστου φαινομένου. Ο Wolf, που ήταν Φωτεινος Ονειρευτής κατέδειξε πως ένα κομμάτι ολογραφικού φιλμ παράγει στην πραγματικότητα δύο εικόνες, μία νοητή εικόνα που φαίνεται πως βρίσκεται στο παρασκήνιο, και μία πραγματική εικόνα που επικεντρώνεται στο προσκήνιο.
Μία διαφορά μεταξύ των δύο είναι πως τα κύματα του φωτός που συνθέτουν μία εικονική εικόνα φαίνεται πως διαφέρουν από την φυσική πηγή. Κάτι τέτοιο είναι μία ψευδαίσθηση, γιατί η εικονική εικόνα ενός ολογράμματος δεν επεκτείνεται στον χώρο όπως κάνει η εικόνα σε ένα καθρέπτη. Η πραγματική εικόνα ενός Ολογράμματος όμως σχηματίζεται από κύματα φωτός που επικετρώνονται και κάτι τέτοιο δεν είναι ψευδαίσθηση. Η Αληθινή εικόνα επεκτείνεται στον χώρο. Δυστυχώς δεν δίνεται μεγάλη σημασία στην αληθινή εικόνα ως ολόγραμμα καθώς η εικόνα που έρχεται στο προσκήνιο στον κενό αέρα είναι αόρατη και μπορεί να θεαθεί όταν τα σωματίδια της σκόνης περάσουν μέσα της, ή όταν κάποιος φυσήξει λίγο καπνό πάνω της.
Ο Wolf θεωρεί πως όλα τα όνειρα είναι εσωτερικά Ολογράμματα, και πω τα συνηθισμένα όνειρα δεν είναι τόσο ζωντανά καθώς είναι εικονικές απεικονίσεις. Όμως πιστεύει πως το Μυαλό έχει την δυνατότητα να παράγει αληθινές εικόνες και αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν βιώνουμε το Φωτεινο Ονειρεμα. Η ασυνήθιστη ζωντάνια του φωτεινού ονείρου έγκειται στο γεγονός πως τα κύματα συγκλίνουν και δεν αποκλίνουν.
Ο Wolf πιστεύει πως ο Ανθρώπινος νους δημιουργεί την ψευδαίσθηση μίας πραγματικότητας που βρίσκεται εκει έξω. Πιστευεί πως αυτές οι διαδικασίες επιτρέπουν στον ονειρευτή να δημιουργήσει υποκειμενικές πραγματικότητες μέσα στις οποίες τα αντικείμενα είναι τόσο αληθινά όσο τα αντικειμενικά αντικείμενα της φυσικής πραγματικότητας. Στην πραγματικότητα η δυνατότητα του Φωτεινου Ονείρου υποδεικνύει πως ίσως δεν υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στον φυσικό κόσμο και τους κόσμους που πλάθονται μέσα στο Νου. «Όταν ο παρατηρητής και το αντικείμενο που παρατηρείται μπορούν να διαχωριστούν και να αναφέρουν την ταυτότητά τους, κάτι που καταδεκνύει πως βρισκόμαστε σε Φωτεινο Ονειρεμα, τότε αμφισβητείται η υποκειμενικότητα της πραγματικότητας αυτής».
Ο Wolf διατυπώνει πως το Φωτεινο Ονειρεμα (και ίσως όλα τα όνειρα) είναι στην πραγματικότητα επισκέψεις σε κάποια παράλληλα σύμπαντα. Είναι μικρότερα ολογράμματα μέσα στο ευρύτερο και διευρυμένο Κοσμικό Ολόγραμμα. Και σημειώνει πως η δυνατότητα που έχει ο άνθρωπος να βιώνει το Φωτεινο Ονειρεμα θα πρέπει να ονομαστεί «Συνειδητότητα Παράλληλων Συμπάντων» διότι τα παράλληλα Σύμπαντα εγείρονται ως διαφορετικές εικόνες μέσα στο Ολόγραμμα…
Από το Βιβλίο «The Holographic Universe» του Michael Talbot
Αποστόλης Χειρδάρης - mindhack.gr